Anna Meredith:
Varmints

Anna Meredith toho - před svým alternativním debutem Varmints - stihla poměrně hodně, a to především ve světě klasické hudby. Skládala pro Scottish Symphony Orchestra, vystupovala na Last Night of Proms, její klasika zní v Royal Albert Hall atd. O to neuvěřitelnější je nahrávka Varmints.

Málokdy se stane, že profesionálně vyškolený muzikant je schopen nabídnout takto odvážnou a dobrou alternativní hudbu. Shodit celou „závažnost“ třeba tím, že použije zvuky z počítačových her, popový popěvek, jednoduchý, ale dokonale funkční beat anebo naopak implantuje do popu Wagnerian Foghorn. Anna se s tím zkrátka nepárala a pokusila se překročit naučená & zažitá pravidla. Album Varmints vás neustále drží ve střehu svou členitostí a to je jeho obrovská síla. Zvukově je dost ojedinělé už oním výše naznačeným crossoverovým přístupem, novátorskými hudebními postupy, famózními rytmickými obměnami (The Vapours) - v elektronické hudbě dnes neslýchanými. Svobodomyslnost staví Varmints nad všechny zažité žánry. I konvenčnější tracky se vyznačují důrazem na detail a skladatelskou zručnost. Anna Meredith je letos konečně objevem o němž má smysl se bavit.

Komplexnost jejího hudebního uvažování je mi více než sympatická. Samostatný komentář si totiž zaslouží i obrazová produkce některých skladeb. Klipy Anny Meredith bych s klidným svědomím povýšil na videoart, ostatně jejím snem, jak kdysi prozradila klukům z Pitchforku, je vyprodukovat turné se světelnými lasery, hydraulickými roboty a podobnou chamradí... A takto prezentovat tuto fantastickou muziku.

Aleš Kauer, březen 2016